Alla helgons dag..

Igår var det alla helgons dag. En dag då vi ska tänka lite extra på alla dom nära och kära som inte längre finns me oss.
Jag var med mamma och pappa på kyrkogården igår kväll. Det var så otroligt vakert. Överallt bran ljus. Och massor med människor var där för att titta och tända fler ljus.

Jag gillar inte att vi har tagit efter USA och firar Halloween istället för för all helgona. Dagen ska vara till för att hedra dom som gått bort inte för att affärerna ska få ännu en dag att tjäna pengar på.
Barnen som växer upp idag vet nog inte att det heter alla helgons dag utan tror att dagen är till för att man ska klä ut sig, skrämas och få godis. Att det är Halloween. Trist och tråkigt.



Använd alla helgons dag till att tänka lite extra på nära och kära  som lämnat oss.
De gör jag!
Saknar er, mormor och morfar, farmor och farfar, Annika och Zacke.
Ni finns för alltid i mitt hjärta och i mina tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0