Skit väder...

Varför ska det alltid komma mera snö när det precis har börjat torka upp på marken och man ser fram emot våren?! Suck.. Ville ju helst inte gå ut idag när man såg att det typ var snöstorm ute när man vaknade. Usch och fy. Men jobbigt nog var jag tvungen att gå de fyra långa minuterna ner till jobbet i detta skit väder. Såg ut som en dränkt katt när jag klev in på jobbet. Nää nu är jag trött på det här... Ge mig vårvärme och sol. Tur att det bara är 10 dagar kvar till Florida nu iaf. Kollade precis in vädret där och det var run 30 grader varmt nu och de låter helt ok för mig eller vad säger ni?!

Måste bara få gnälla lite på kunderna som kommer in på jobbet.  Nr1) Har man någonsin fått lämna tillbaka underkläder eller badkläder om de inte är plomberade?! Svaret är Nej, men ändå så ska vissa iaf försöka. Läs texten på kvittot. Bad kläder och underkläder bytes ej! Punkt slut! Men då är det mitt fel att jag som står i butiken inte informerat kunden om detta. Suck! Använd hjärnan säger jag. Nr 2) Kl 19.00 stänger vi. Dörren är låst så att man kan gå ut men inte komma in.  kl. 19.05 ställer sig kunderna och väntar utanför tills någon går ut och försöker då lite smidigt att tränga sig in när någon går ut.  Man säger vänligt men bestämt till kunden att vi har faktiskt stängt. Då kommer de fina svaret "men det går jätte fort, ska bara kolla en lite grej". Suck! Inget går jätte fort i en butik och vi vill gå hem. Fatta att vi stänger 19.00  och inte 10 över. Respekt säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0