Mattedag på Vasamuseet

Idag har vi haft mattedag på Vasamuseet. Åsa och jag hade hand om en grupp på 12 barn från en åk tvåa. Meningen med denna dag var att vi skulle undervisa i matte på ett roligt sätt. Men barnen var mer intresserade av att få veta allt om skeppet och fattade inte att vi undervisade i matte. Om det berode på oss (vilket jag inte tror) eller på deras lärare som inte berättat vad dagen skulle innebära vet ja inte.  Barnen trodde att vi jobbade som guider på museet så vi måste ju ha varit duktiga på att berätta om allt iaf. Men nu är det gjort iaf. Nu har jag bara en endaste dag kvar i skolan plus att jag ska skicka in en fältstudierapport. Sen är jag färdig med skolan.... Forever!!! Jippi!!



Kommentarer
Postat av: Åsa

tjusigt kollage. det lånas :)

2009-06-02 @ 15:57:10
URL: http://asalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0